مهاجرت

اطلاعاتی در موردمهاجرت به کشور های مهاجر پذیر

مهاجرت

اطلاعاتی در موردمهاجرت به کشور های مهاجر پذیر

  • ۰
  • ۰

درباره هندوستان

«هند» (India) مشتق شده از واژهٔ ایندوس در زبان پارسی باستان است که به جای واژه سانسکریت «سیندو» به‌کار می‌رفته و نام رودخانه سند بوده‌است. همچنین واژه «هندوستان» که به عنوان نام کامل این سرزمین در اغلب کشورها از جمله خود هند رواج دارد واژه‌ای فارسی است به معنی «سرزمین هندوها».حکومت هند را بزرگترین دموکراسی جهان می‌نامند. این کشور که در جنوب آسیا قرار دارد کشوری پست و هموار است. رشته‌کوه هیمالیا که در شمال کشور قرار دارد باعث شده‌ که رطوبت و ابرهای باران‌زا به شمال آسیا نفوذ نکند و در نتیجه هند کشوری پرباران و مرطوب و دارای خاک بسیار حاصلخیز می باشد.

کشور هندوستان، با گستره وسیع جغرافیایی در جنوب آسیا، هفتمین کشور بزرگ دنیا از نظر وسعت و دومین کشور از نظر جمعیت (بعد از کشور چین) است. مساحت این کشور تقریبا دو برابر و جمعیت آن بیش از ۱۷ برابر کشور ماست. در هر کیلومتر مربع خاک هند ۳۴۴ نفر و در هر کیلومتر مربع خاک ایران ۳۷ نفر زندگی می‌کنند. در حال حاضر هند سومین قدرت تحقیقاتی دنیا و اولین در میان کشورهای در حال توسعه است و در بسیاری از شاخه های علوم مانند: بیوتکنولوژی، فن‌آوری اطلاعات، انرژی اتمی، علوم پزشکی و کشاورزی در ردیف کشورهای قدرتمند جهان است. کشور هند، علی‌رغم جمعیت بسیار زیاد و دارا بودن یک ششم مصرف کنندگان جهان، توانسته است علاوه بر خودکفایی در محصولات کشاورزی، توفیق صادرات قابل توجهی، خصوصا در زمینه گندم، برنج، شکر و چای را داشته باشد.

آب و هوای هند دارای تنوع بسیار قابل توجهی است و از کوهستان‌های همیشه پوشیده از برف هیمالیا تا منطقه حاره و گرمسیری میانه و جنوب و کویر خشک غرب این کشور را دربر می‌گیرد.چهار فصل هند شامل: سرد وخشک از ماه دسامبر تا فوریه، گرم و خشک از ماه مارس تا مه، فصل بارش از ماه ژوئن تا سپتامبر و معتدل در ماههای اکتبر و نوامبر است. به طور میانگین ۱۰۰۰ تا۱۵۰۰ میلمتر باران در سال، تقریباً سراسر هند را دربر می‌گیرد که این مقدار به ۲۵۰۰ میلیمتر در سواحل و ناحیه شمال شرقی هند می‌رسد. میانگین بارندگی سالانه در بنگال غربی به بیش از ۱۱هزار میلیمتر در سال می‌رسد.

اولین تمدن در این سرزمین، تمدن حوزه رود سند با قدمت نزدیک به سه هزار سال است که با تمدن شهر سوخته در ایران همزمان بوده و با آن مراودات نزدیک داشته‌است و تقریباً پس از ورود آریائی‌ها بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۱۸۰۰ پیش از میلاد، هر دو از بین رفته‌اند. اولین امپراتوری در هند با حکومت سلسله موریا بین سالهای ۳۲۶ تا ۲۰۰ پیش از میلاد شکل گرفت. در سال ۱۵۱۰ میلادی پرتغالی‌ها به عنوان اولین مهاجمان اروپایی در گوا مستقر شدند. همچنین بریتانیایی‌ها و فرانسوی‌ها در قرن ۱۸ مناطقی برای خود از هند جدا کردند و بنیاد حکومت بریتانیای کبیر در هند استوار گردید. دولت بریتانیا بر اثر شورش‌های سال ۱۸۵۷ میلادی در هند، کمپانی هند شرقی بریتانیا را که گردانندهٔ هند بود منحل کرد و به این سرزمین خودمختاری داده شد. در ژانویهٔ ۱۹۵۰ هند حکومت جمهوری مستقل خود را اعلام نمود و به عضویت اتحادیه کشورهای مشترک المنافع بریتانیا درآمد.

http://mahbodparvaz.com
  • ۹۷/۰۹/۱۸
  • freshteh valipour

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی